SERIJA O AFERI BILA KLINTONA I MONIKE LEVINSKI

Izvor:

KADA je pre tri godine prilikom jednog gostovanja povodom njene role u “Bubamari” (2017), petostruko nominovanom filmu za nagradu Oskar, glumica Bini Feldstajn na pitanje novinara, koju ulogu bi sebi poželela odgovorila: “Hm, možda Monika Levinski”, verovatno nije ni slutila da će joj ta želja biti uslišena.

I to u trećoj sezoni antologijskog serijala “Američka krimi – priča” pod nazivom “Impičment” koju od 7. oktobra pratimo na kanalu Foks, četvrtkom od 22.00. Tri godina kasnije, u ekskluzivnom intervjuu za “TV novosti”, američka glumica otkriva nam koji deo ove kontroverzne priče je bio najteži za “ispričati”.

– Da biste zaista razumeli sve što se u tom trenutku događalo, morali biste da se upustite u detaljnu i veoma zahtevnu studiju koja bi uključivala mnogo psihologije, politikologije i religije. Monika Levinski na neki način je simbol jedne velike društvene revolucije i evolucije iz kojih je nastala moderna Amerika. Ona u kojoj nije u redu da muškarci koriste svoju moć nad ženama, ili se makar razmišlja o tome da to nije moralno ispravno – poručuje na početku razgovora Feldstajnova, dodajući da je zbog ove uloge, kako bi dočarala lik Monike Levinski na pravi način, morala da prodre u samu suštinu njenog bića.

Afera Monike Levinski i Bila Klintona verovatno je jedna od najpoznatijih u istoriji američke političke scene.

– Pretpostavljam da jeste. Ipak je to bio prvi put za više od stotinu godina da je jedan američki predsednik opozvan sa svoje dužnosti. Verovatno se nije dogodilo bez razloga (smeh).

Ipak, u toj priči Monika Levinski bila je ta koja je obeležena za ceo život. Zašto?

– Zato što je u to vreme društvo bilo mnogo drugačije. O celoj aferi mogli ste da saznate nešto samo iz medija. A za medije je tada po automatizmu žena bila meta osuda. Iako su u onome što se dogodilo ravnopravno učestvovale obe strane, i Bil i Monika, ona je ta kojoj je oduzeto pravo na normalan život. Stranice tabloida punile su se predrasudama i stereotipima neverovatnom brzinom. Sa ove distance neverovatnija mi je pak brzina kojom su se te predrasude “primile” u narodu. Kao da je ženska krivica u svemu tome bila normalna i podrazumevana. Mnogo borbe i neodustajanja u zahtevima za izvinjenje od Bila Klintona Moniki je trebalo da barem donekle prikaže sliku u nekom drugom svetlu od onog pod kojim je servirana devedesetih godina prošlog veka.

Foto Foks

Monika bi danas bila žena koja je preživela linč, a ne javnu sramotu kako su je tada prikazivali.

Međutim, u celom slučaju nedostaje faktor primoravanja. Kako danas gledate na ono u šta se Monika upustila, budući da ste imali priliku da se “nađete u njenoj koži”?

– Ne bih se složila da ne postoji primoranost u svemu. On je bio njen šef. Jasno je da se nije protivila, i Monika je čak i izjavila tokom suđenja da su u aferi oboje imali ravnopravno učešće i krivicu. Ali, takođe je nemoguće tvrditi da nije bilo određenog pritiska moći. U sličnim aferama, u bilo kojoj kompaniji gde imate takvu vezu između direktora i njegove sekretarice uvek postoji određena uloga moći. Bilo da je reč o strahu od ucene ili zloupotrebe položaja kako bi veza ostala samo među njima, nemoguće je zanemariti nadmoć čoveka u fotelji nad njegovom službenicom. A u ovom slučaju u toj fotelji sedeo je Bil Klinton. Presednik najmoćnije države na svetu. Najsnažniji utisak iz celog ovog iskustva, kada sam se stavila u poziciju Monike Levinski, jeste to što sam shvatila koliku težinu ima žensko NE. I koliki je izazov prevaliti to NE preko usana.

Kako ste reagovali kada ste saznali da ste dobili ulogu Monike Levinski, budući da ste i sami rekli da vam je ta rola jedna od najvećih želja. I zašto baš Monika?

– Nisam mogla da verujem da se to dogodilo. Ne znam mnogo o prizivanju mislima, ali smatram da sam upravo to uradila sa Monikom. Još kada sam saznala da ću u seriji igrati sa Sarom Polson čiji sam najveći obožavalac, bilo je to ostvarenje svih mojih snova.

Koja je glavna poruka ove sezone serije “Američka krimi – priča”?

– Mnogi bi rekli da je to priča o Moniki i Bilu. Ali nije. U fokusu radnje je prijateljstvo među ženama. Veze koje su te tri stvarne junakinje stvorile boreći se za svoje mesto u svetu muškaraca. Linda Trip, čija je izdaja skinula veo sa onoga što se događalo tih dana u Ovalnom kabinetu, Monika, kao najpoznatija, i Pola DŽons kao jedna od prvih žrtava Klintonove moći. To je suština ove priče. Mnogi Lindu vide kao cinkaroša. Za mene je njen postupak bio sasvim razumljiv jer se u jednom trenutku osetila samom i ostavljenom od žene koja joj je do tada bila jedini oslonac unutra zidova Bele kuće. Bez sumnje, to što je Linda uradila je klasična epska ženska izdaja, ali zahvaljujući scenariju Sare Berdžes shvatamo prave razloge koji su je doveli do toga.

Kako se neko pripremi da bude Monika Levinski?

– Devet meseci sam izučavala njenu autobiografiju. Pokušavala sam da čitam između redova. Preslušavala sam Lindine snimke, tražeći mesto od kog bih mogla da počnem da branim svoj lik. Uz to, ekipa “Američke krimi priče” dostavila mi je milion fajlova koji bi mogli da mi pomognu u kreiranju njenog lika. Za mene je Monika žena kontradiktornosti. Ona je ekstremno naivna i ekstremno proračunata. Na trenutke snažna kao stena, a zatim i puna nesigurnosti. Upravo ta igra napred-nazad bilo je mesto u njenom karakteru od kog sam počela da gradim njen lik. Od tog trenutka stavila sam se u ulogu Monikinog telohranitelja. Moja obaveza postala je da je zaštitim svojim telom i glumom.

Foto Foks

KLAJV OVEN I IDI FALKO KAO BIL I HILARI KLINTON

ZVEZDANU glumačku postavu trećeg ciklusa “Američke krimi priče” predvode britanski glumac Klajv Oven (Bil Klinton) nominovan za nagradu Oskar, i vlasnica četiri nagrade Emi, zvezda kultnih “Sopranovih”, glumica Idi Falko (Hilari Klinton).

Ipak, u centru pažnje je mlađa glumačka postava koju čine Sara Polson (Linda Trip), dobitnica nagrade Emi za ulogu Marše Klark u prvoj sezoni “Američke krimi – priče”, zatim mlada zvezda Bini Feldstajn, koja će nam dočarati život i stradanje Monike Levinski, i Analej Ašford kao Pola DŽons.

Zanimljiv podatak je i to da je jedan od koproducenata u trećem nastavku bila Monika Levinski, koja je davala sugestije za scenario i radila sa glumicom koja igra njen lik. U seriji se u roli Marše Luis, majke Monike Levinski, pojavljuje i oskarovka Mira Sorvino.

POSLEDNJE OBJAVLJENO

Ostavite komentar