Od decembra vozom iz Sarajeva za Zagreb preko Banjaluke?

„Železnice Republike Srpske“(ŽRS) zainteresovane su za uspostavljanje putničke linije iz Sarajeva za Zagreb, koja bi išla preko Banjaluke.

Kako pišu „Nezavisne novine“, u ovom preduzeću je rečeno da su u toku pregovori regionalnih železničkih operatera o ponovnom uspostavljanju linije Sarajevo – Banjaluka – Zagreb, ali i drugih međunarodnih linija u putničkom saobraćaju.

Kako ističu u ŽRS, oni svakako podržavaju i zalažu se za regionalno povezivanje u železničkom prevozu putnika čim budu ispunjeni svi tehničko-tehnološki i ekonomski preduslovi za njegovu konačnu realizaciju.

„Na sastancima koji se održavaju u Doboju razgovara se o preciznom definisanju komercijalnih osnova, uslova i potreba, što zahteva detaljnu analizu trenutnog stanja i prioritetnih potreba za uvođenje novih putničkih linija na komercijalnim osnovama svih železničkih kompanija iz okruženja“, istakli su iz ŽRS.

Direktor „Železnica Federacije BiH“ Enis Džafić pre nekoliko dana je izjavio da su u toku pregovori sa „Železnicama Republike Srpske“ o uspostavljanju putničke linije Sarajevo – Zagreb – Sarajevo preko Banjaluke, podsećaju „Nezavisne novine“.

Image by Stefano Ferrario from Pixabay

„Ukoliko se ne postigne dogovor i „Železnice RS“ ne iskažu svoju zainteresovanost i daju saglasnost da taj voz prometuje, nećemo biti u mogućnosti da ponovo otvorimo tu liniju. Inače, „Hrvatske železnice putnički prevoz“ (HŽPP) dale su saglasnost da se ta putnička linija ponovo otvori“, rekao je Džafić.

Ukoliko se dogovor postigne, kako je dodao Džafić, voz za Zagreb bi trebalo da krene 11. decembra stupanjem na snagu novog reda vožnje i išao bi svakodnevno.

Voz je na ovoj relaciji saobraćao do decembra 2016. godine.

Kako navode iz ŽRS, kada je u pitanju putnički, ali i teretni saobraćaj, neophodna je obnova infrastrukture, podizanje kvaliteta železničkih usluga kroz skraćenje vremena putovanja, kao i nabavka novih voznih sredstava koja bi mogla da apsorbuju obnovljenu infrastrukturu u budućem periodu.

„Svi ovi procesi podrazumevaju komercijalni pristup u okviru finansiranja međunarodnih linija, a to podrazumeva izradu preciznih analiza na kojima se takođe radi, o ekonomskoj opravdanosti i isplativosti, kao i broju putnika koji bi koristili usluge železničkih operatera iz oba bh entiteta. Železnička infrastruktura, mehanizacija za njeno održavanje, vozna sredstva za teretni i putnički saobraćaj, kao i radionice za održavanje voznih sredstava, uslovljavaju i sam način obezbeđivanja adekvatnih modela finansiranja, koji će i odrediti dinamiku modernizacije železničkog sektora u BiH i okruženju“, kažu iz ŽRS.

Kako kažu, Vlada Srpske, Ministarstvo saobraćaja i veza i „Željeznice RS“ trenutno vode pregovore i sa Evropskom bankom za obnovu i razvoj po pitanju kreditnih sredstava za modernizaciju železničke deonice na koridoru 5c, od Šamca preko Doboja do Riječice, odnosno severne granice sa Hrvatskom.

„Realizacija projekta kompletne obnove ove deonice iznosi oko 200 miliona evra. Imajući u vidu trenutne potrebe kada su u pitanju vozna sredstva, u proteklom periodu održani su sastanci sa svetskim kompanijama iz oblasti železničkog sektora sa područja Narodne Republike Kine, Rusije i SAD, čije su delegacije posetile „Železnice“ i pokazale interesovanje za potencijalnu buduću saradnju sa potencijalno zainteresovanim svetskim partnerima, a razgovarano je o prihvatljivim modelima i mogućnostima finansiranja u obnovu i razvoj „Železnica Republike Srpske“, dodali su iz ŽRS.

0 0 glasovi
Glasanje za članke
Pretplati se
Obavesti o
guest

0 Komentari
Ugrađene povratne informacije
Pogledaj sve komentare