Nagrađeno sedam učeničkih projekata za unapređenje digitalne pismenosti u Srbiji

Izvor:
Beta, Foto: Pixabay

Na konkursu “Digitalna ekspedicija – Izazov 2021/2022”, izabrano je sedam učeničkih projekata iz sfere digitalne pismenosti a timovi će u narednih šest nedelja realizovati svoje projektne ideje za koje će imati finansijsku podršku, konsultacije i mentorstvo eksperata.

U saopštenju organizatora, navedeno je da je na konkurs prijavljeno više od 127 timova osnovnih i srednjih škola iz 18 gradova Srbije, a da su se takmičili za nagradni fond od milion dinara.

Među timovima osnovaca, nagrađeni su učenici Osnovne škole “Sveti Sava” iz Bajine Bašte za projektnu ideju “Bezbedno surfuj”, tim OŠ “Sveti Sava” iz Kraljeva za “Englesko-srpski rečnik IT pojmova sa izgovrom” i đaci OŠ “Milena Pavlović Barili” iz Beograda za projekat “Bioritam kompjutera”.

Nagrađeni su i đaci Srednje stručne škole “4. juli” iz Novog Sada za “Folder mojih emocija”, tim iz Matematičke gimnazije iz Beograda za “benet.rs – (Be)zbednost na inter(net)u”, učenici Grafičke škole iz Beograda za projektnu ideju “Kompjuter, veštica i ja” i srednjoškolci Sedme beogradske gimnazije iz Beograda za projekat “Mrežica”.

“Nagrađeni idejni projekti kreirani su sa ciljem da budu pomoćni nastavni materijal, a raznovrsni po svojim temama, izdvojili su se pre svega kvalitetom i kapacitetom da unaprede digitalni obrazovni resurs”, piše u saopštenju.

Dodaje se da je jedan od takvih i projekat “Bioritam kompjutera” koji je osmislio tim OŠ “Milena Pavlović Barili” iz Beograda.

Učenik Strahinja Arsić rekao je da mu je drago što i drugi učenici u Srbiji imaju priliku da vide njihove radove i da se nada da će i oni učiti na zabavan način baš kao i njegovi drugari i on.

“Na časovima često učimo koristeći digitalne sadržaje. Najviše volim projektnu nastavu jer imamo mogućnost da sami ili u grupi biramo temu koju ćemo istraživati, napravimo dizajn projekta i na kraju prezentujemo svoj rad. Tada razmišljamo, učimo, saradjujemo i družimo se. Najlakše usvajamo znanje kroz igru. Zato smo i mi učenici sami pravili društvene igre i igre na računaru jedni za druge”, rekao je Arsić.

U komisiji za odabir projekata bili su Danijela Šćepanović iz Ministarstva prosvete, nauke i tehnološkog razvoja, Katarina Aleksić iz ZVKOV-a, Aleksa Eremija iz ZUOV-a, kao i predstavnici Inicijative “Digitalna Srbija” i organizacije Propulsion.

Konkurs koji za cilj ima povećanje digitalne pismenosti kod djaka i opšte populacije drugu godinu realizuju Zavod za unapredjenje obrazovanja i vaspitanja (ZUOV), Zavod za vrednovanje kvaliteta obrazovanja i vaspitanja (ZVKOV) i Inicijativa “Digitalna Srbija”, u okviru programa “Nova pismenost”, koji partnerski sprovode Američka agencija za medjunarodni razvoj (USAID) i Propulsion.

0 0 glasovi
Glasanje za članke

Ostavite komentar

0 Komentari
Ugrađene povratne informacije
Pogledaj sve komentare