Četiri razloga zašto treba da dodate mleko u kafu

Izvor:

Za većinu ljubitelja kafe, a veliki broj odraslih popije bar jednu šoljicu kafe dnevno, ritual ispijanja omiljenog napitka je isti iz dana u dan.

Vitamini i minerali

Kafa je puna korisnih vitamina i minerala, poput vitamina B2, B3, magnezijuma i kalijuma. Takođe, kafa je bogata antioksidansima koji čuvaju vaše ćelije od slobodnih radikala. Ako želite svoju jutarnju kaficu da pretvorite u još zdraviji napitak, stručnjaci vam predlažu da dodate – mleko. Mleko sadrži više minerala i vitamina koji mogu da pomognu vašem zdravlju, poput vitamina D i kalcijuma koji pomažu održavanju vaših kostiju, zuba i mišića.

Image by Besno Pile from Pixabay
Dodavanje proteina u jutarnju ishranu

Prema Američkom društvu za ishranu, jutarnja konzumacija proteina donosi pregršt zdravstvenih dobrobiti, uključujući pomoć u izgradnji mišića i mršavljenju. Zato su jaja, s visokim sadržajem proteina, odličan izbor za doručak.

Mleko, koje obično sadrži osam grama proteina po šoljici, izvrstan je izvor jutarnjih proteina, bilo da se nalazi u vašoj kafi, zobenim pahuljicama ili žitaricama.

Pomaže u borbi protiv upala

Dodavanje mleka u jutarnju šoljicu kafe takođe vam može pomoći u borbi protiv upala.

“Polifenoli su mikronutrijenti koji se nalaze u biljkama, uključujući i zrna kafe pa deluju kao antioksidansi za kontrolu oksidativnog stresa i upale”, objašnjava nutricionistica Lindsej Delk za Best Life. Upala je krivac za mnoga hronična stanja, uključujući bolesti srca, rak i Alchajmerovu bolest, prema poznatoj američkoj klinici.

“Nedavna istraživanja otkrila su da polifenoli u kafi kombinovani sa proteinima u mleku pojačavaju protivupalne rezultate polifenola. Zapravo, ćelije imuniteta izložene i polifenolima i proteinima bile su dvostruko delotvornije u borbi protiv upala u poređenju sa samim polifenolima”, kaže Delk za Best Life.

Manje će škoditi želucu

Kada u kafu dodate mleko, ono povećava pH nivo inače kisele kafe, čineći je manje kiselom. Ako vam kafa uznemirava želudac, spajte u nju malo mleka i tako smanjite osećaj gorušice i umanjite jutarnje probavne smetnje.

Ako niste ljubitelji običnog mleka životinjskog porekla imamo dobre vesti za vas jer korišćenjem bademovog ili bilo kojeg drugog mleka životinjskog porekla, može dodatno da smanji nivo kiselosti vaše kafe. Ovo može da bude posebno korisno ako patite od određenih gastrointestinalnih bolesti, piše Best Life.

0 0 glasovi
Glasanje za članke

Ostavite komentar

0 Komentari
Ugrađene povratne informacije
Pogledaj sve komentare