Pastiri Džufka i Vesić, i Porfirije ko Bata Živojinović u filmu Kozara

Izvor:
Politički.rs, Foto: Ilustracija

28. novembra u crkvu Sv. Arhangela Mihaila u selu Rakitnici kod Podujeva, provalila je grupa kosovskih Albanaca zajedno sa samozvanim sveštenikom Nikolom Džufkom, građaninom Republike Albanije, da bi u crkvi navodno obavili crkveni obred.

Piše: Pero Crnčanin

“Po prvi put u istoriji Kosova (Dardanije), održana je Prva pravoslavna misa na albanskom jeziku u opštini Podujevo, selo Rakinica, a upravo u crkvi  Sveti Mihaile!”, rekao je Nikola Džufka, te je dodao:

“Ovom istorijskom događaju prisustvovali su predstavnici Opštine, predstavnici Konzervativne stranke, predstavnici različitih verskih uverenja itd. Od danas, ova crkva sa starim imenom koje su ustanovili Srbi “Sveti Mihail”, odlukom Albanske nacionalne crkve preimenovana je u “Crkva gospodina Fan Nolija”. Današnji istorijski datum treba pamtiti mnogo vekova, jer je danas na Kosovu u opštini Podujevo osnovana Albanska nacionalna crkva Fan Noli. Crkva stara 500 godina sada pod imenom „Fan Noli“ od danas prelazi u nadležnost Albanske nacionalne pravoslavne crkve”.

Foto: Printscreen

Eparhija raško-prizrenska se oglasila mlakim saopštenjem u kome se ponajviše bavila Džufkom, za koga kažu da “Nikola (Blažde) Džufka nije pravoslavni klirik i kao takav nije priznat od strane bilo koje hrišćanske crkve u bilo kojoj zemlji”. Još su iz Eparhije izrazili zabrinutost za Albansku pravoslavnu crkvu (?!), i dodali da će protiv Džufke podneti krivičnu prijavu.

Nekoliko dana pre toga, jedan drugi pastir naprednjačke vere, Goran Vesić, obreo se u crkvi Svete Trojice u Suvojnici kod Surdulice.
Foto: Printscreen

Jedan od najuticajnijih  duhovnika u SNS-u, banuo je u nenajavljenu kontrolu lokalnog sveštenika, pa pošto ga nije zatekao u crkvi,  sam je služio liturgiju i održao propoved svom vernom stadu.

17. decembra se odlučuje o tome da li će Srbija da stane, da li će da nastavi da se razvija ovako kao što je urađen ovaj put od Dekutinaca do Suvojnice ili će stati“, rekao je u svojoj besedi, možda ne baš prikladnoj mestu ali definitivno u duhu ekonomskih tokova SA Sabora SPC.

Džufka je pominjao Fan Nolija, osnivača Albanske crkve i nekadašnjeg premijera i regenta Albanije, Vesić nije mogao bez  kanonSNSkog pominjanja Aleksandra Vučića, premijera, predsednika i Srpske napredne stranke i vascele Srbije.

Bi šta bi, digla se malo prašina po medijima i društvenim mrežama, osuđivao se Džufka od strane patriota a nad Vesićem se zgražavali jeretici iz opozicije, dok se običan narod čudio nepokolebljivom ćutanju srpskog patrijarha Porfirija.

A ume Porfirije da ćuti kad treba, bolje nego komunisti pred batinašima Gestapoa ili Bata Živojinovič u filmu Kozara.

Kod našeg Porfirija se zna, kad radiš – radiš, kad ćutiš – ćutiš.

Kad radiš onda udarnički deliš ordenje, ljubavišeš za Zagrebom, poklanjaš srpsku imovinu i srpsku crkvu u Makedoniji, dobijaš lavore od evrovizijskih pevačica, baviš se njujorškim nekretninama, ali kad zaćutiš – onda baš zaćutiš.

Ni Srbi sa Kosmeta koji dve godine čekaju na prijem kod njega, ni francusko-nemački plan i predaja tog samog Kosmeta, ni ushićeni popovi što dele mudrosti po Jutjubu, ni besprizorne vladike zaglavljene u svom bogatstvu i nemoralu, ni još mnogo toga što viđamo svakodnevno, ne može naterati Porfirija da progovori.

Javljaju se tu neki Vladan Vukosavljević koji kritikuje Porfirija i Sabor što dadoše Makedoncima crkvu (OVDE, OVDE, OVDE…), ili onaj Mlađan Đorđević (OVDE, OVDE, OVDE, OVDE, OVDE…) koji je prvi Sabor SPC nazvao Odborom za verska pitanja Srpske napredne stranke i koji neprestano atakuje na predsedavajućeg tog odbora Porfirja Perića. Njih dvojica i još poneki su se našli pametni i stalno nešto zakeraju i sve im nešto smeta, a ne vide koliki je sad BDP Srpske pravoslavne crkve, koliko sad para prolazi kroz ruke naših vladika.

Hteli bi oni da nas vrate u vreme Atanasija i Amfilohija, pa da opet Bog, pravoslavlje, Srbija, Srbi, Kosovo budu ono čime treba naše vladike da se bavi.

“E dosta je bilo njihovog!”, reče nedavno jedan vladika komentarišući dvojicu pokojnih vladika.

GV: Prle, vidi na Odboru da poguramo neki orden za Džej Kej. Ima da nas metne na Instagram i ima rič da nam skoči i milionske vijuove da imamo.
PP: Brale Sićve, samo Vendija da pitam, on zadužen za estradu.

“Neće moći taj Vladan i Mlađan da nas vrate u mračna vremena Amfilohija i Atanasija kad je narod dolazio u hladnu crkvu i molio se pred ikonama! Kad smo morali, mi sveštenici, u cik zore da ustajemo i služimo liturgiju i da pričešćujemo nezahvalni narod koji sve manje para ostavlja.  Kad smo drhtali i strepeli od njih dvojice, od njihove reči i snage i od naroda koji ih je sledio. Kad smo svi mi iz Upravnog odbora, nekadašnjeg SA Sabora, živeli u stalnom strahu od njih dvojice. E pa prošlo je to nazadno, mračno vreme.  Instagram drugovi, Instagram! U Instagramu je budućnost. Tu ćemo širiti našu naprednu veru, tu ćemo savetovati zbunjeni narod, preko telefona krstiti, venčavati, sahranjivati.  Iz tople sobe a ne po hladnim crkvama i blatnjavim grobljima. Pa i mi popovi dušu imamo. Tu ćemo stvoriti neke nove, bolje, modernije, evropskije i naprednije Srbe. A fala Bogu, evo već jedanaesta godina kako se pojavio ovaj naš koga volimo do zadnje pare i koji je tu da sve to izfinansira”, prekrstivši se i pogledavši ka Andrićevom vencu, razotkri vladika u kom pravcu se kreće srpska crkva.

1 1 glas
Glasanje za članke

Ostavite komentar

1 Komentar
Najstarije
Najnovije Najviše glasova
Ugrađene povratne informacije
Pogledaj sve komentare
Goran
Goran
2 meseci pre

Kad se sa distance pogleda šta ovaj čovek misli i piše, grešio je u procenama, menjao strane, bio neodlučan, pa onda ekstreman, sve u svemu jedna neuravnotežena ličnost. Obaška što misli da se u sve i svašta razume. Dobro bi mu bilo da lekcije koje drugima deli primeni prvo na sebi. Jedina konstanta kod takvih je želja za konstantnom pažnjom. Ali ta vremena prolaze. Sada je kvalitet bitan, ili će biti, uskoro.